Статьи

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середі

В умовах кризи робота з брендом роботодавця стала нагальним питанням для багатьох працедавців. Адже зараз бізнесу важливо заручитись підтримкою ефективних та лояльних працівників. Саме вони можуть генерувати прибуток і допомогти вийти з кризи. Що робити, щоб завоювати серця вибагливих талантів та підтримувати залученість працівників в умовах ідеального шторму, - про це ми говорили на першій онлайн HRD-середі, яка відбулась 27 травня.
Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середі

Як побудувати довіру

Побудова сучасного успішного бізнесу неможлива без довірливих стосунків всередині компанії. Адже самі такі стосунки визначають, чи буде ваша компанія привабливою в якості роботодавці, чи будуть лояльними ваші співробітники та як довго та ефективно вони будуть працювати.

Катерина Засуха, власниця агентства з управління репутацією EFCom, викладачка предмету «Репутаційний менеджмент» в бізнес-школі МІМ, впевнена: побудова довіри залежить від емоцій. Якщо емоційний фон у поганому стані, ми не можемо виконувати свої обов’язки: ні родинні, ні робочі. І останніми місяцями люди тотально відчували страх та невизначеності. Тому ще більше актуалізувалась потреба у високому рівні EQ, тобто в умінні аналізувати та керувати власними та колективними почуттями. Бізнес, щоб вирівняти емоційний фон та мати змогу на нього впливати, повинен відповісти на питання:

Як же будувати самі ці повідомлення? Пам’ятайте, що цикл комунікації завершений, коли отримано фідбек. Тобто ваші комунікації мають бути інтерактивними. Час корпоративних дайджестів пройшов.

Як і пройшов час ідеальних керівників та пафосних промов. У ваших комунікаціях не повинна завжди змальовуватись картина ідеальних світу та компанії. Керівники, які транслюють ваші повідомлення, - теж люди, які можуть відчувати страх. Ба більше, зараз набагато ефективніше працюють історії про подолання труднощів, а не просто success stories. Говорити про те, що для бізнесу зараз складний час – можна. Говорити про, що менеджмент компанії ніколи раніше не був у такій ситуації і не знає достеменно, що робити – можна. Не можна мовчати – з цього народжується недовіра.

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середі
Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середіКатерина зауважує: зараз у всьому світі панує криза довіри: «Її втрачають інституції, уряди, корпорації. Міжнародні дослідження Trust Barometer свідчать, що найбільше люди довіряють людям. Таким, як вони. За цих обставин універсальна формула побудови довіри для будь-якої компанії – це людяність, щирість та розуміння емоцій. Кожен власник чи топ-менеджер – передусім має бути людиною, тож комунікувати зі своєю командою не пафосними промовами, а адресувати ті переживання, які в людей природньо виникають, та не боятися відповідати на найнеприємніші запитання. Люди прагнуть особистих історій про подолання труднощів, про помилки і висновки з них. Карантин і криза минуть, а люди пам’ятатимуть емоції, які вони відчували, і те, наскільки щирим був роботодавець до них».

Як діяти бізнесу, якщо діяльніть повністю зупиняється

Яна Матвійчук, засновниця та СЕО event-агенції ARENA CS, зізналась: її компанія відноситься до тієї сфери, яка постраждала від карантинних обмежень ледь не найбільше. Наприклад, в перші дні нового режиму клієнти компанії відмінили чи перенесли близько 300 заходів.

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середіНе дивлячись та не, що фактично в роботі не було проєктів, команда ARENA CS продовжила регулярно збиратись онлайн. Це допомагало не падати духом, співробітники обговорювали можливі сценарії розвитку подій та розробляли план дій, який допоможе справитись з ситуацією. Окрім того, команда ARENA CS долучилась до волонтерського центру, щоб допомогти суспільству та застосувати з користю свої навички. Адже, як сказала Яна, за всіма вимогами, event-менеджер – це ідеальний волонтер.

Як зараз взаємодіяти з працівниками

Олеся Кирильчук, директорка по роботі з персоналом EPAM, нагадала, що, на думку психологів, в кожному з нас (і в компаніях в тому числі) живуть три особистості: дитина, батько і дорослий.

У докарантинний період відносини бізнесу зі співробітниками будувались на моделі «Дорослий - Дорослий», заснованій на діалозі, рівності та партнерстві. Проте коронакриза для багатьох працівників стала стресом. А тому компанія мусили взяти на себе роль «Батьків»: заспокоювати, допомагати та підтримувати. І зі зняттям частини карантинних обмежень ця роль не вичерпалась. Компанії має вдатись до моделі «Дорослий – Дитина» ще й при поверненні співробітників в офіс. Адже це також стрес, і бізнес має допомогти працівникам з ним справитись.

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середі

Як залишатися успішним в кризу

Марія Панченко, директорка з персоналу «Нової пошти», розповіла, що запорука успішності (особливо за теперішніх умов) – це швидкість: «Від того, наскільки швидко ви можете розвернути «корабель» свого бізнесу, залежить, чи випливете ви взагалі».

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середіНаприклад, у компанії змогли перевести на віддалену роботу всіх співробітників, чиї обов’язки це дозволяли, буквально за три дні. До того ж «Нова пошта» одна з перших посилила санітарно-гігієнічні норми. А це, в свою чергу, вплинуло як на відношення співробітників, так і на відношення клієнтів. Як можна розвити швидкість? Розробіть декілька сценаріїв розвитку подій, витренуйте дії при кожному з них, - і ви вже матимете часову перевагу.

Як зберегігати ефективність працівників та бізнесу на «дистанції»

За словами Альони Войтенко, HR-директорки JTI, не втратити ефективність компанії допомогли:

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середі
Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середіНаостанок Альона додає: «Якщо працівник залучений у процес, він вмотивований і ефективний. Саме тому, крім постійних комунікацій та мотивуючих заходів, ми залучаємо людей у нові проекти. Наприклад, під час карантину ми запустили марафон ідей. Працівники мають змогу згенерувати ідеї, які допоможуть нам поліпшити процеси, впровадити нові практики або спростити процедури, поки ми працюємо з дому. За 2 місяці колеги згенерували 146 ідей у 4 напрямках: збут, маркетинг, інновації і повернення до нормального життя. Це важливо і для бізнесу, і для працівників, оскільки їхні ідеї можуть допомогти і саме вони можуть стати тими, хто допоміг компанії у ці нелегкі часи. Цей нелегкий час вже навчив нас багатьом новим речам: новим викликам, рішенням та здобуткам. Зараз важливо зрозуміти це, та змінюватися відповідно до ситуації. І не зупинятися на своєму шляху, зустрівши перешкоди. А ставати кращими кожного дня».

Як бути тим, кому довіряють та кого обирають

Звичайно, зарплата виступає головним критерієм вибору роботи та роботодавця. Проте Лариса Онипко, керівниця «Премії HR-бренд Україна», та Юлія Дрожжина, керівниця експертно-аналітичного центру кадрового порталу grc.ua, звернули увагу на те, що пошукачі цінують також стабільність компанії (51%), можливість офіційного працевлаштування(50%), корпоративну культуру (45%). Співробітники, існуючі та потенційні, хочуть мати справу з тими працедавцями, чиї корпоративні цінності відповідають цінностям самого спеціаліста.

Цього року значно зросла популярність таких факторів, як імідж та репутація компанії(75%), досвід взаємодії з компанією(67%), рекомендації знайомих та близьких(59%).Такі висновки можна зробити з результатів дослідження «Рейтинг роботодавців України 2019/2020».

До того ж компанія, яка турбується про свою привабливість в якості роботодавця буде слідкувати і за своїм іміджем на ринку загалом, і за тим досвідом, який отримують її клієнти, тощо. Ці зовнішні фактори також впливають на вибір роботи. Грубо кажучи, кожен невдоволений клієнт – це мінус один потенційний співробітник. Кожен невдоволений співробітник – це ще мінус 2 потенційні співробітники. За статистикою кожне домогосподарство в Україні налічує приблизно 2,5 людини. Саме стільки людей, як мінімум, дізнається від ображеного працівника, що з вам краще не мати справу.

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середіЛариса Онипко, керівниця Премії HR-бренд Україна зазначила: «Зараз, коли весь світ переживає кризу довіри, важливо, щоб мережа довіри була налагодженою всередині організаціі. Довіру часто називають «золотою валютою бізнесу». Це один із компонентів життєстійкості компанії у період кризи. Тож потрібно дбати про прозорі та чесні комунікації, комунікувати не тільки розумом, а й серцем, залучати СEO до діалогу з працівниками і підтримувати культуру постійного зворотнього зв’язку, та створити безпечне робоче середовище, щоб люди у компанії відчували турботу про здоров’я та підтримку. Навіть у складні часи компаніям варто не змінювати своє EVP, бо це той ціннісний контракт з працівниками, якому варто слідувати незмінно».

Звичайно, що побудова довірливих стосунків зі співробітниками, підтримання високого рівня лояльності, збереження продуктивності тощо – складні питання. Але від того, як ви їх вирішите, залежить успіх не тільки вашого бренду роботодавця, але й прибутковість бізнесу в цілому.

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середі

Хто ж може пишатись своєю роботою з побудови EVP? Читайте у звіті дослідження «Рейтинг роботодавців України» 2019/2020.

Як бути тим, кому довіряють: про що говорили на першій онлайн HRD-середі

А якщо ваша компанія має актуальний та ефективний HR-кейс, бажає привернути увагу до свого бренду роботодавця, то саме час подати заявку на участь у Премії HR-бренд Україна 2020.

Заявіть про свій HR-бренд на Премії, станьте частиною головної HR-події року та покажіть, чим ви відрізняєтесь від інших роботодавців та як в час боротьби за таланти трансформується HR-функція.

Телефонуйте, щоб повідомити про своє бажання бути номінантом Премії або дізнатись детальну інформацію: 044 230 87 39

Або пишіть листи на адресу: info_ukraine@grc.ua

Вакансии дня

Комментарии