Статьи

Урізноманітнюйся або помри, або як бізнесу реалізовувати культуру Diversity & Inclusion

Оптимізація витрат, рескілінг персоналу, активна діджиталізація - бізнес зараз готовий задіювати усі можливі напрями, які допоможуть йому вижити та досягти успіху у ці непрості часи. Проте, якщо реалізовувати все це в “одноманітному” колективі, то шанси компанії у майбутньому на зростання продуктивності і прибутковості знижуюються. Водночас інклюзивність і різноманітність команди стає ще одним джерелом конкурентної переваги і, зокрема, ключовим фактором зростання бізнесу.

Експерти grc.ua розповідають, чому Diversity & Inclusion - не просто “модний” зарубіжний тренд, а must have для компаній, які хочуть приймати інноваційні рішення та досягати успіху.

Урізноманітнюйся або помри, або як бізнесу реалізовувати культуру Diversity & Inclusion

Однакові в полі не воїни

Часто можна почути, що, наймаючи співробітника, роботодавець турбується не тільки про те, наскільки успішно він буде виконувати свої функціональні обов'язки. Його задача - оцінити, чи зможе потенційний працівник органічно вписатись у колектив. Найпростіший шлях до цього - наймати нових спеціалістів “за образом та подобою” існуючих. Тобто, коли ми читаємо у вакансії про молодий колектив, то розуміємо, що роботодавець, скоріш за все, шукає такого ж працівника і зараз.

Проте цей підхід має ряд суттєвих недоліків. Прагнучи сформувати однорідний колектив, роботодавець ризикує створити штат, не здатний до інноваційних рішень. Причина цього - у груповому мисленні, яке може спричинити:

В такому колективі, який складається зі схожих учасників, приємно та затишно знаходитись. Але в ньому ніхто не набереться мужності, щоб крикнути, що “король-то голий” і тим самим врятувати бізнес від помилки.

Ба більше, декілька років тому McKinsey Institute, Peterson Institute for International Economics, аналітична компанія MSCI провели дослідження і виявили позитивний взаємозв'язок між гендерним, расовим і культурним розмаїттям і ефективністю команд та компаній, бізнес-результатам. Грубо кажучи, корпоративні культури з високим ступенем інклюзивності демонструють більшу інноваційність. Яка, в свою чергу, впливає на фінансовий результат і впевненість в майбутньому.

Сергій Клішин, директор бізнес-підрозділу Насіння компанії Syngenta, зазначає, що формувати принципи Diversity & Inclusion в Україні надзвичайно важливо, оскільки світ глобалізується, немає кордонів, немає бар’єрів та перепон, щоб очолити керівну посаду, чи стати менеджеркою з агрономії.

Урізноманітнюйся або помри, або як бізнесу реалізовувати культуру Diversity & Inclusion«В моїй команді, наприклад, є керівниця одного з регіонів, яка досягає дуже високих показників. У нашій компанії ми також проти ейджизму, свідченням чого є наші команди, члени яких досить різні за віком. У нас можуть працювати як студенти, так і люди більш елегантного віку й передавати знання та навички один одному. Зокрема, наймолодшому фахівцеві в нашій компанії 22, а найстаршому 66 років, а показник співвідношення кількості чоловіків та жінок уже близько 50 на 50».
Сергій Клішин, директор бізнес-підрозділу Насіння компанії Syngenta
Урізноманітнюйся або помри, або як бізнесу реалізовувати культуру Diversity & Inclusion

45-річним турбувати

Коли мова йде про одноманітні колективи, то один з перших розрізів, який спадає на думку - віковий. Мова про ті самі вакансії з “молодим колективом” в описі. Мовляв, такі колективи більш динамічні та креативні. І щоб в них влитись теж потрібно бути певного віку.

На противагу цьому стереотипу, група 1+1 media, один з номінантів Премії HR бренд України 2020, стверджує: вік не грає жодної ролі, коли йдеться про амбіції, цілі, досягнення чи мрії. Єдине, що справді важливо – вогонь в очах і бажання змінювати світ.

Зокрема, у рамках свого проєкту #забутипровік компанія 1+1 медіа реалізувала програму стажувань для людей, яким зазвичай відмовляють у працевлаштуванні через те, що вони «надто досвідчені для цієї вакансії». Програма була розрахована на кандидатів, які попри вік, готові розпочати все з чистого аркуша, прагнуть навчатися новому, мріють потрапити на телебачення і готові присвятити стажуванню в офісі кілька годин на день. Вони могли стати:

#забутипровік – масштабна соціальна кампанія по протидії ейджизму щодо людей старшого віку, ініційована 1+1 media в травні 2019 року. Підґрунтям для її старту стали дослідження, які свідчать, що в Україні вкорінилися стереотипи, начебто люди зрілого віку не можуть бути креативними, освоювати нові професії чи починати вивчати щось нове. Мета проєкту #забутипровік – знищити ці міфи та надихнути українців рухатися далі.

Урізноманітнюйся або помри, або як бізнесу реалізовувати культуру Diversity & Inclusion

В джазі і дівчата, і хлопці

У 2019 році темою Дня боротьби за права жінок і міжнародний мир було оголошено «Просування рівності, створення технологій, інновації заради змін». Згідно з повідомленням ООН, інновації та технології надають безпрецедентні можливості, однак тенденції свідчать про щораз більшу нерівність між статями.

Ця тенденція відображається і у бізнесі: чим вищий рівень посади, тим більший дисбаланс представленості чоловіків та жінок. Тобто на посадах більш низького рівня – вони представлені у рівній кількості, на управлінських посадах середнього та вищого щаблів – жінок значно менше.

На усунення подібної проблеми був направлений проєкт «D.A.R.E: Develop, Attract, Retain, Engage Talented Women at RB» компанії Реккіт Бенкізер Україна, який номінувався на Премію HR-бренд України у 2017 році. Його мета – досягнення оптимального балансу жінок та чоловіків на управлінських посадах та підтримка інклюзивного лідерства в організації. Робота в рамках проєкту велась у 4 напрямках:

Урізноманітнюйся або помри, або як бізнесу реалізовувати культуру Diversity & Inclusion

Рівні можливості для працівників = ширші можливості для бізнесу

Успішний колектив за сучасними стандартами як різноманітним, так і інклюзивним, де людям надаються рівні можливості привнести внесок в успіх бізнесу, незалежно від їх бекграунду. І при такому підході ви не тільки заявляєте про свою компанію, як таку, що сприяє дотриманню прав людей, але й вирішуєте абсолютно практичні HR-задачі.

Наприклад, у 2016 році Dentsu Aegis Network Ukraine | AdPro Ukraine презентувало проєкт з організації стажування глухонімих / слабочуючих. Його мета: забезпечити канал претендентів з високою лояльністю, реалістичними зарплатними очікуваннями і низькою плинністю. А також:

Стажування проходило за напрямками «Дизайн», «Фінанси», «Контекстна реклама». В рамках проєкту були розроблені навчальні матеріали для стажерів, створені інструкції щодо комфортної взаємодії зі слабочуючими, створений сайт, який полегшує спілкування. А за результатами проекту працевлаштовано 30% стажерів з особливими потребами.

Бажаєте дізнатись більше про передові HR-практики 2020, антикризові рішення та трансформацію бізнесу, нарощування digital-skills працівників і створення сучасних систем навчання та розвитку персоналу тощо? Реєструйтесь на кейс-конференцію Премія HR-бренд України 2020!

Усі дієві HR-кейси від провідних компаній України - 1 жовтня, четвер, на кейс-конференції «Інновації, тренди та кращі рішення роботодавців 2020».

На кейс-конференції Премії HR-бренд Україна 2020 буде представлений найактуальніший HR-досвід компаній: 1+1 media, ArcelorMittal, Bayadera Group, CRH, Credit Agricole Ukraine, DataArt, Domino's Pizza, Eldorado, EPAM, Genesis, JTI, Kernel, INTEGRITES, Intellias, Parimatch Tech, razom communications, SoftServe, StarLightMedia, TEDIS Ukraine, VARUS, Агропросперіс, Агротек, Альфа-Банк, Золотий Вік, Лантманнен Акса, Маріупольська міська рада, Національний банк України, Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат, ПУМБ, Сільпо, УКРСИББАНК, Укргазвидобування, Укренерго.

Якщо ви хочете дізнатись більше про можливості для партнерів Премії HR-бренд Україна 2020, звертайтесь за телефоном 044 230 87 39 або адресою: info_ukraine@grc.ua.

Вакансии дня

Комментарии