Статьи

Ідеального співробітника можна тільки “зростити”? Або як вирішити проблему кадрового дефіциту IT-спеціалістів

Ера ринку пошукача пройшла, балом знову править роботодавець. Ця теза активно фігурує в інформаційному просторі з початку карантину. Але ті компанії, які у 2020 році шукають IT-спеціалістів на Middle та Senior позиції, опиняються в дивній ситуації: кандидатів на ринку багато, підходящих - немає. Тому проблема кадрового дефіциту для них все так само на порядку денному.

На прикладі кейсів номінантів Премії HR-бренд Україна розповідаємо, як вирішують це питання “вирощування” потрібних спеціалістів кращі роботодавці,як розвивають своїх співробітників та збільшують їх лояльність.

Парадоксальний ринок праці

IT-спеціалісти вже не перший рік у центрі уваги. І пандемія та супутній карантин стали тригером для ще більшого зростання потреби у них. Адже епідемія показала, наскільки важливо для компаній йти по шляху цифровізації і автоматизації. Ті, хто рухався в цьому напрямку і до початку карантину, зміг відносно легше адаптуватися до нової реальності. Тому очевидно, що у найближчий час ми будемо спостерігати зростання бізнесу в e-commerce, IT-сфері - в області підтримки інфраструктури, продажу ПО, розробки.

Тут і починає проявлятись вся парадоксальність ринку праці. Навіть якщо ви знаєте, куди саме рухатись, може виявитись, що людських ресурсів для того, щоб це робити, немає. Тобто, простіше кажучи, стикаєтесь з дефіцитом потрібним спеціалістів. Чому так трапляється?

Виростити, залучити та утримати

Кейси номінантів Премії HR-бренд Україна показують, що вирішення цих проблем потребує комплексного рішення.

Так, проєкт компанії Innovecs “Innovation vector – Мы растём и мы растим” передбачав створення InnoHub – медіа майданчику, який щорічно збирає понад 150 експертних, партнерських та внутрішніх освітніх подій, та запуск InnoCamp – освітньої програми для професійного розвитку молодих IT-спеціалістів. Вона грунтується на місії long-life learning і фокусується на розвитку не лише технічних знань, але й управлінських навиків, які допоможуть ефективно працювати в міжнародних командах. Менторами та експертами програми InnoCamp при цьому виступили працівники компанії, і для більшості з них – це можливість навчаючи – навчатися та зростати професійно самим.

Результати проєкту говорять самі за себе:

На молодих спеціалістах сфокусувались і автори проєкту GlobalLogic Education. Представники компанії зазначали: в Україні існує постійна потреба розвивати таланти, щоб підтримувати ріст ІТ індустрії та економіки. Кількість та якість випускників технічних ВУЗів недостатня для того, щоб закрити потребу у кваліфікованих спеціалістах. Тому GlobalLogic прийняла рішення розвивати освітню платформу GlobalLogic Education, яка зможе об’єднати технології та таланти разом та створити формати навчання для обміну досвідом задля забезпечення підвищення рівня випускників ВУЗів, спеціалістів компанії та майбутніх лідерів в ІТ. В результаті проєкту GlobalLogic у співпраці з 3 університетами запустили спільні навчальні проекти POC по Machine Learning, Smart City та Telecom. А на базі близька 30 програм GL BaseCamp та GL ProCamp навчання завершили понад 500 учасників.

А от у Samsung R&D Institute Ukraine акцентували увагу на вдосконаленні алгоритимічних та кодінгових навичок існуючих співробітників та зробили це граючи. Проєкт компанії «Гейміфікація - додавання ігрових елементів у процес навчання для покращення професійних навичок» - це ігрова механіка, яка використувується для залучення інженерів у програму навчання та тренування. Гейміфікація – це як діджитал «квест» для співробітників. Елементами квесту є:

Така “гра” дозволила компанії сформувати кадровий резерв (95% керівників - це інженери, які приймали участь у проекті «Гейміфікація», отримали найвищій рівень сертифікації та були менторами інших, тому стали керівниками) та отримати найкращий рівень eNPS серед R&D центрів у світі (постійне зростання кожного року мінімум на 1% саме через гейміфікацію).

У проєкті ж цьогорічного номінанта EPAM Ukraine охоплюються не тільки потенційні та існуючі співробітники, а й благодійні організації. Адже часто вони виконують суспільно-корисну роль, але не мають достатньо фінансових ресурсів та технічної експертизи, щоб дозволити собі розробку власного сайту, платформи або додатку. Що саме зробила компанія, щоб підготувати молодих спеціалістів, покращити залученість працівників та допомогти у вирішення соціально важливих завдань, ви зможете 1 жовтня на кейс-конференції «Інновації, тренди та кращі рішення роботодавців 2020».

Формат: онлайн

На кейс-конференції 1 жовтня ви почуєте 40 найдієвіших кейсів від провідних роботодавців України. Це кращі рішення HR, що дали wow-результат для бізнесу.

Свій найактуальніший HR-досвід представлять компанії:

1+1 media, ArcelorMittal, Bayadera Group, CRH, Credit Agricole Ukraine, DataArt, Domino's Pizza, Eldorado, EPAM, Genesis, JTI, Kernel, INTEGRITES, Intellias, Parimatch Tech, razom communications, SoftServe, StarLightMedia, TEDIS Ukraine, VARUS, Агропросперіс, Агротек, Альфа-Банк, Золотий Вік, Лантманнен Акса, Маріупольська міська рада, Національний банк України, Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат, ПУМБ, Сільпо, УКРСИББАНК, Укргазвидобування, Укренерго.

Долучайтеся до наймасштабнішої події в HR-галузі!

Будьте готовими до викликів нового часу!

З будь-яких питань стосовно конференції телефонуйте 044 230 87 39 або пишіть на info_ukraine@grc.ua.

Вакансии дня

Комментарии