Статьи

Об’єднуємось: як ком’юніті-маркетинг може збільшити довіру до вашого бізнесу

На прикладі «Рекруторії» Вікторія Пилипенко, ідеолог, амбасадор і керівниця проєкту та СМО кадрового порталу grc.ua, розповіла, навіщо та як компаніям застосовувати ком'юніті-маркетинг.

ДОВІРА ПОМЕРЛА, НАМ ПОТРІБНА ДОВІРА

Теперішній рік, крім іншого, став випробуванням для довіри. Світ став ще більш цифровим, а отже, ми недоотримуємо інформацію, яку дають мова тіла і інтонації. А от рекламних повідомлень отримуємо навіть більше, ніж хотілося б. І навіть більше, ніж ми здатні сприйняти та обробити. Тому прямі рекламні оголошення все частіше блокуються нашим мозком. І “достукатись” до користувача чи покупця все важче. Додамо сюди ще всі ті випадки, коли наша довіра чи очікування були обмануті. У підсумку ми отримаємо майже тотальну презумпцію недовіри: покладатись не можна ні на кого, допоки не доведено зворотне.

Об’єднуємось: як ком’юніті-маркетинг може збільшити довіру до вашого бізнесу

Несолодко доводиться бізнесу і з позиції роботодавця. Будемо чесними: багато компаній цього року були змушені оптимізувати бюджети та витрати. А значить, у співробітників з'явилося більше підстав не довіряти менеджменту щодо того, чи буде наступна зарплата і чи є у компанії взагалі план дій. Але при цьому побудова сучасного успішного бізнесу неможлива без довірливих стосунків усередині компанії. Адже саме такі стосунки визначають, чи буде ваша компанія привабливою як роботодавець, чи будуть лояльними ваші співробітники та як довго й продуктивно вони будуть працювати.

І при всьому цьому довіра стає більш цінною для людей. Так, дослідження Edelman Trust Barometer 2020 показало: 70% респондентів вважають, що сьогодні такі відносини більш важливі, ніж раніше. Опитані хочуть купувати товари брендів, яким довіряють (81% респондентів зазначили, що це важливий критерій для здійснення покупки), та готові бути лояльними до таких брендів (довіра – другий за важливістю (після ціни) фактор підтримання лояльного ставлення).

ЯК СТАТИ ТИМ, НА КОГО МОЖНА ПОКЛАДАТИСЬ

Ми з'ясували, що довірливі відносини бажані для людей та необхідні для бізнесу. Проте як їх відновити чи вибудувати?

Об’єднуємось: як ком’юніті-маркетинг може збільшити довіру до вашого бізнесу

Антрополог Метью Легг пише, що важливо вивчати і згадувати навички міжособистісного зв'язку, які зміцнюють довіру. Сюди належать:

  • спільне проведення часу;.
  • спільна діяльність;
  • спроба подивитися на ситуацію очима іншої сторони;
  • широта мислення тощо.

А професор Гарвардської школи бізнесу Емі Кадді (Amy Cuddy) виявила, що двома ключовими аспектами, котрі визначають міру, в якій людина поважає і буде довіряти іншій, є компетентність і надійність. Інші автори пишуть про те, що підтримці таких стосунків сприяє ефект взаємності («Якщо хтось піклується про мене, то і я маю про нього піклуватись»).

Усі ці навички та фактори ми у grc.ua втілили у “Рекруторії” - навчальному проєкті, який через експертні вебінари сприяє обміну знаннями, досвідом та ідеями у сфері управління персоналом. До того ж нашими цілями у реалізації проєкту були:

  • підтримувати на ньому максимально дружню та доброзичливу атмосферу;
  • надати доступ до чогось важливого (нових знань);
  • джерелом цих знань виступають компетентні спеціалісти, які дають практичний контент.
Об’єднуємось: як ком’юніті-маркетинг може збільшити довіру до вашого бізнесу

ДО ДОВІРИ ЧЕРЕЗ КОМ'ЮНІТІ

Основним інструментом для популяризації проєкту став ком'юніті-маркетинг (маркетинг спільнот, community marketing). Ба більше, фактично створення спільноти було проєктоутворювальною ідеєю.

Ком'юніті-маркетинг - це стратегія взаємодії з цільовою аудиторією шляхом створення онлайн-спільнот за інтересами. Таке співтовариство, окрім побудови довірливих стосунків, дозволяє:

  • Об'єднати клієнтів і потенційних клієнтів одне з одним.
  • Створити, зміцнити й утримувати лояльність клієнтів і потенційних клієнтів до компанії, бренда, продукту.
  • Дізнаватися, що насправді цікаво клієнтам, за що вони готові платити, яку користь продукту, сервісу вони хотіли би бачити тощо.

Розвивати ком'юніті можна по-різному. Ми у «Рекруторії» збираємо людей на вебінари. Можна влаштовувати екскурсії і проводити інтерактивні конкурси. До одного з найбільш ефективних способів належить робота з мікро- і наноінфлюенсерами, які додатково допомагають «виростити» бренд-амбасадорів серед клієнтів. Крім того, доречно застосувати крауд-маркетинг - технологію, яка полягає в побудові взаємодії з цільовою аудиторією на сторонніх ресурсах. І одна з переваг таких інструментів у тому, що застосовувати їх можна без додаткового бюджету.

Якщо звернутись до цифр, то завдяки якісному ком'юніті-маркетингу нам вдалось збільшити середню кількість учасників на 23% у 2019 році та ще на 8% - у 2020 році. А NPS (індекс підтримки споживача / Net Promoter Score) зріс з 54 до 70.

Об’єднуємось: як ком’юніті-маркетинг може збільшити довіру до вашого бізнесу

Звичайно, що сам по собі ком'юніті-маркетинг - не панацея від усіх проблем. Проте є всі підстави припускати, що з кожним роком цей інструмент набуватиме більшої популярності. Адже коли люди відчувають себе частиною компанії та відчувають свою причетність до того, що ви робите, вони утворюють співтовариство лояльних клієнтів, які довіряють бізнесу.

Вакансии дня

Комментарии