Статьи

Соціальний пакет 2020-2021: як ТОП-компанії піклуються про співробітників під час пандемії

Експерти grc.ua провели опитування пошукачів та поспілкувалися з представниками деяких компаній, щоб з’ясувати, що пропонують роботодавці у якості соціального пакету та як змінилося наповнення під впливом коронакризи.

За результатами дослідження консалтингового центру grc.ua, пошукачі часто плутають поняття соціального пакету та соціальних гарантій, очікуючи в якості соцпакета обов’язкові та гарантовані Кодексом законів про працю речі. Оплата лікарняних, оплачувана щорічна відпустка, своєчасна виплата заробітної плати, відрахування до Пенсійного фонду, збереження «декретного» місця та оплачувана відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами – це соціальні гарантії, які компанія зобов’язана надати згідно КЗпПУ.

Згідно опитування, 79,5% пошукачів відносять до соціального пакета гарантовану оплачувану відпустку. 80,3% працівників у своєму соцпакеті вказують офіційне працевлаштування. А 74,8% вважають своєчасну та в повному обсязі виплату заробітної плати частиною корпоративних бенефітів.

Соціальний пакет 2020-2021: як ТОП-компанії піклуються про співробітників під час пандемії
Насправді соціальний пакет оплачується роботодавцем з власного доходу. Це мотиваційні бонуси та пільги, що мають залучати та утримувати працівників, а також підвищувати їх лояльність до компанії.
Соціальний пакет 2020-2021: як ТОП-компанії піклуються про співробітників під час пандемії

У цей же час 68% українських роботодавців у вакансії вказують наявність соціального пакета з метою залучення кваліфікованого персоналу. Та все ж частина з них також плутають корпоративні бонуси та обов’язки компанії, які гарантовані КЗпПУ: 68% роботодавців до соціального пакета відносять офіційне працевлаштування, 61% – виплату заробітної плати в повному обсязі та в зазначений термін.

Які ж можливості соціальних пакетів є у компаній, хто став переможцем Премії HR-бренд 2020? Експерти grc.ua поспілкувалися з представниками компаній EPAM, Креді Агріколь та Альфа-Банку і дізналися, як компанії дбають про працівників у період пандемії та що входить у наповнення соціального пакету для співробітників.

Які ж можливості соціальних пакетів є у компаній- переможців Премії HR-бренд 2020? Експерти grc.ua поспілкувалися з представниками компаній EPAM, Креді Агріколь та Альфа-Банку і дізналися, як компанії дбають про працівників у період пандемії та що входить у наповнення соціального пакету для співробітників.

Спеціальні можливості Alfa People

У банку вважають, що сьогодні Альфа-Банк Україна має один із конкурентних соціальних пакетів у країні. Долучаючись до команди, співробітники отримують Welcome pack, медичну страховку та спеціальні умови банківського обслуговування, унікальні знижки від партнерів, додаткові дні відпустки та багато іншого.

Соціальний пакет 2020-2021: як ТОП-компанії піклуються про співробітників під час пандемії«Ми докладаємо максимум зусиль, щоб кандидат, що одного разу обрав Альфа-Банк Україна, надовго залишився частиною команди Alfa People.»
– зазначає Марія Гаравська, HR-директорка Альфа-Банку

Як змінився соцпакет від впливом коронакризи?

Раніше соцпакет Альфа-Банка Україна включав лише ДМС та додаткові дні відпочинку. У 2020 році в компанії кардинально змінили підхід до наповнення соцпакета та постійно працюють над його покращенням.

Наприклад, змінили партнера по медичному страхуванню, значно розширивши перелік доступних послуг для працівників зі стажем від 1 року. А працівники важливого для компанії ІТ-напрямку отримують страховку вже з першого дня роботи. Також за 2020-2021 було розширено соцпакет переваг в рамках програм Alfa Finance, Alfa Loves You, Welcome pack та партнерства із Sport Life.

Соціальний пакет 2020-2021: як ТОП-компанії піклуються про співробітників під час пандемії«Коронакриза стала своєрідним прожектором, що «підсвітив» важливість фізичного та психологічного здоров’я. Зараз питання здоров’я, ресурсу, енергії, комфортного самопочуття та самовідчуття стоїть на чолі.»
коментує Марія Гаравська

В першу чергу у банку піклуються про працівників, які найбільш наражаються на небезпеку зараження COVID-19. Із всього штату виділили «червону лінію» - це співробітники, чий функціонал не дозволяє працювати віддалено. Для них, у випадку контакту з особами, що мають підтверджений діагноз COVID-19, гарантують два ПЛР-тести на страховий рік.

Під час карантину у Альфа-Банку Україна також піклуються про ментальне здоров’я співробітників, розширивши список тем для внутрішнього навчання. На онлайн воркшопах говорять про силу імунітету, як шукати опори та ресурсу, як досягти балансу з собою. В ролі спікерів виступають спеціально запрошені досвідчені зовнішні експерти.

Соціальний пакет 2020-2021: як ТОП-компанії піклуються про співробітників під час пандемії«Соцпакет для співробітників Альфа-Банку є універсальним і, головне, єдиним для співробітників готовного офісу та регіональних підрозділів. Нашою задачею було забезпечити найкращими умовами кращих працівників банківської сфери – команди Alfa People. І, як нам здається, у нас це вийшло!»
- зазначила Марія Гаравська, HR-директорка Альфа-Банку

Що включає EPAM-benefits?

Соціальний пакет EPAM Ukraine на сьогодні включає:

Що змінилося у наповненні соцпакета з початку пандемії?

У компанії відмовилися від очних зустрічей, подій і святкувань. Незважаючи на обмеження, з березня в ЕРАМ відбулася велика кількість соціальних подій онлайн. Люди обирали нові хобі, знаходили однодумців і обмінювалися інформацією. Новий формат дозволив розширити географію учасників заходів – Львів, Київ, Дніпро, Вінниця, Харків – інтернет зробив людей рівними, можливість відвідати цікаву подію є у всіх. Не виключення новорічні свята. У 2020 святковий настрій забезпечили завдяки активностям численних спільнот, які є в компанії. Також ЕРАМ відсвяткували 15-річчя компанії в Україні великим онлайн івентом.

Відповідальне піклування у Креді Агріколь

Креді Агріколь вже давно нарощує соціальний пакет для співробітників як ключовий елемент бренду соціально-відповідального роботодавця. На сьогодні соціальний пакет виглядає так:

Соціальний пакет 2020-2021: як ТОП-компанії піклуються про співробітників під час пандемії«Креді Агріколь вже давно нарощує соціальний пакет для співробітників як ключовий елемент бренду соціально-відповідального роботодавця. Соціальний пакет доступний усім співробітникам банку і фокусується на досить важливих і прагматичних речах: здоров’я, життя працівників, здоров’я близьких, дах над головою. У 2020 році додали до пакету покриття лікування від COVID-19, а також знизили кредитні ставки для працівників. Креді Агріколь Банк не словом, а ділом демонструє турботу про людей, бо саме вони – цінність компанії та її головний капітал»
- зазначила Олена Урусова, директорка з персоналу Креді Агріколь Банку

Що змінилося у 2020-2021 році?

У минулому році в банку дещо відкоригували соціальний пакет: звичайно, додали покриття лікування від COVID-19, а також знизили кредитні ставки для співробітників. З іншого боку, призупинили корпоративні курси англійської мови всередині компанії, і наразі тільки обговорюють, у якому форматі їх можливо повертати.

У 2020 році Креді Агріколь Банк витратив на боротьбу із COVID-19 близько 54 млн грн – забезпечення щоденно масками усіх співробітників, що виходять на роботу – у відділення та офіс, тестування, організація посиленого санітарного режиму та прибирання, температурний скринінг, закупка ноутбуків на початку пандемії для організації віддаленої роботи, забезпечення транспортування у період жорсткого локдауну, закупка 3-х кисневих концентраторів для співробітників на випадок критичного кейсу, благодійна підтримка лікарень тощо.

Соціальний пакет доступний усім співробітникам банку. В компанії не вводили «буфетний принцип» (опції на вибір), перш за все, тому що у банку фокусуються на досить прагматичних речах. А вони є у гігієнічному, базовому рівні потреб будь-якої цільової аудиторії – здоров’я, життя, здоров’я близьких, дах над головою. По-друге, важко адмініструвати різноманітні опції, систематизація процесу супроводження соціального пакету також важлива.

Соціальний пакет 2020-2021: як ТОП-компанії піклуються про співробітників під час пандемії«Окремо хочу зупинитися на страхуванні життя. Сьогодні це рідкісна та непопулярна у корпоративному світі послуга. І все тому, що у нашій культурі (як особистій, так і бізнесовій), не прийнято говорити про смерть, хоча це частина нашого життя. Всі наші співробітники із перших днів роботи мають поліс страхування життя. Це означає, якщо з ними раптом щось трапиться, компанія допоможе їхнім рідним значною матеріальною сумою через страхову компанію. Мова йде про фатальні випадки, а також про допомогу при дорогих лікуваннях критичних захворювань (онкологія, інсульт). Банк виплачує приблизно річну зарплату родині померлого співробітника. Таким чином, ми матеріально підтримуємо родину на продовжений час, аби близькі могли оговтатися та трохи стати на ноги»
– коментує Олена Урусова, директорка з персоналу Креді Агріколь Банку.

Коли на початку пандемії Голова Правління групи Креді Агріколь Філіп Брассак анонсував, що Група бере відповідальність за своїх клієнтів, співробітників та суспільство, та не просить державу про пільги чи відстрочки у зв’язку із пандемією, це була дуже чітка позиція всієї Групи як роботодавця та відповідального бізнес-партнера. Тому в банку вважають: якщо є можливість допомогти нашій медицині, що залишилася самотужки боротись із COVID-19, то маємо зробити це.

В цьому і полягає сенс існування (raison d`etre) - діяти щодня в інтересах клієнтів та суспільства. В Креді Агріколь впевнені, що працювати на користь суспільства зрештою означає працювати на користь кожного.

А як ви піклуєтесь про своїх співробітників, як підтримуєте їх та залучаєте до корпоративного життя в умовах дистанційки? Як працюєте з продуктивністю команд в умовах new normal?

Розкажіть про успішний HR-досвід на Премії HR-бренд та отримайте визнання та нагороду!

Докладніше про номінації Премії, умови участі

«Премія HR-бренд» – щорічна незалежна авторитетна премія за найбільш успішні проекти в галузі управління персоналом. Завдання Премії – виділити, оцінити і популяризувати кращі HR-практики компаній, проєкти, що мали результат для бізнесу і позитивно вплинули на репутацію та імідж компанії як роботодавця. Організатор Премії HR-бренд - grc.ua.

Термін подачі заявок триває до 1 червня 2021 року.

Телефонуйте, щоб повідомити про своє бажання бути номінантом Премії або дізнатися про умови партнерства: 044 230 87 39

Або звертайтеся на адресу: info_ukraine@grc.ua

Вакансии дня

Комментарии