Статьи

Дрес-код на співбесіді: який одяг стане перепусткою на бажану посаду

Якщо справа стосується ділової зустрічі, від якої залежить майбутня кар’єра, питання «Що вдягнути?» турбує не лише жінок. Буде помилкою вважати, що ви можете вдягнутися як завгодно.

Ваші професійні навички, безумовно, важливі. Проте HR-менеджери зізнаються, що вони завжди складають перше враження за зовнішнім виглядом, а далі або підкріплюють його, або спростовують. За статистикою, лише 3% роботодавців зовсім не звертають на це уваги. Годі казати, у вас більше шансів пройти співбесіду, якщо ваш зовнішність бездоганна!

Зовнішній вигляд може багато розповісти HR-менеджеру про претендента. Акуратно вдягнена людина справляє приємне враження, викликає бажання поспілкуватись. Доречно підібраний одяг транслює роботодавцеві вашу адекватність, інтерес до посади, готовність долучитися до колективу і прагнення отримати роботу. Отже, вкрай важливо спланувати ваш образ для першої зустрічі з керівництвом і показати себе з найкращої сторони.

Вибір одягу для співбесіди залежить від вашої професії та від того, яке враження ви хочете справити на роботодавця. Найкраще буде вдягнутися відповідно до посади, на яку ви претендуєте. Недарма кар’єрні коучі радять: одягайтеся так, ніби вже отримали бажану посаду. Якщо вже на співбесіду ви вдягнетесь за дрес-кодом компанії, ви покажете роботодавцеві ваші серйозні наміри і розуміння специфіки роботи. До того ж у вирішальний момент вибору між вами та іншим кандидатом це може додати вам переваги.

Щоб все пройшло вдало, перед тим як йти на співбесіду, переконайтеся, що ваш одяг відповідає політиці компанії. Що для цього можна зробити:

  1. Запитайте у менеджера з персоналу, чи є в компанії дрес-код. Не буде зайвим у момент запрошення на співбесіду поцікавитися, які у компанії-роботодавця вимоги до зовнішнього вигляду співробітників.
  2. Пошукайте інформацію про компанію в інтернеті, подивіться офіційний сайт. На корпоративному сайті ви можете знайти фото колективу в робочі моменти, на ділових нарадах, зустрічах тощо. Зверніть увагу на зовнішній вигляд працівників. Ймовірно там будуть світлини й з неофіційних заходів. Вони допоможуть оцінити межі дозволеного відхилення від дрес-коду.
  3. Знайдіть працівників компанії у соцмережах. Персональні сторінки окремих співробітників покажуть найкращі практичні образи. Особливо корисним буде дізнатися про стиль спеціаліста, який зараз займає (або займав) вашу посаду в компанії.

Дрес-код може бути: формальний, напівформальний та неформальний. У компаніях ділових сфер, таких як юриспруденція, управління, консалтинг, банківська справа тощо, зазвичай дотримуються формального дрес-коду. Так само для керівних посад в будь-яких компаніях підійде більш стриманий, діловий одяг сучасного дизайну й нейтральних відтінків. Жорсткі рамки формального дрес-коду вимагають від чоловіків носити класичний костюм, білу сорочку і обов’язково краватку. Взуття має бути темнішим за брюки. Жінкам пасуватимуть класичні офісні сукні-футляри середньої довжини. Вигідним рішенням стане діловий костюм з додаванням акценту. Це може бути один стильний аксесуар, що завершить образ. Наприклад, акуратна прикраса на бортику костюму, дорога хустинка, стильні окуляри, якісна сумка.

Дрес-код на співбесіді: який одяг стане перепусткою на бажану посаду

Для більшості компаній в офісі прийнятний напівформальний дрес-код, який дозволяє поєднувати ділові й повсякденні елементи одягу. Це популярні зараз стилі – смарт або бізнес кежуал. Для нього підійдуть брендові сорочки, жакети, кардигани, джемпери, шовкові блузи чи топи у поєднанні з нестрогими брюками. Сучасним рішенням для жінок стане поєднання спідниці-олівець зі светром оверсайз.

Для креативних і творчих професій підходить неформальний дрес-код. Якщо ви претендуєте на посаду, наприклад, арт-директора або дизайнера, ви просто зобов’язані виглядати оригінально! Тут підійдуть сміливі дизайни, сучасні тканини й соковиті кольори. Не треба епатувати новий колектив своєю екстравагантністю, проте намагайтеся в своєму образі проявити свою оригінальність та діловий настрій.

Вибір одягу для співбесіди залежить від того, яке враження ви хочете справити на роботодавця. Але щоб ви не обрали, ваш одяг повинен бути акуратним. Неприпустимо, щоб одяг був зім'ятий, старий або брудний, і в жодному разі на ньому не має бути плям, розривів та інших дефектів. Ретельно підготуйте одяг, який вдягнете на співбесіду. Зверніть увагу на своє взуття. Воно має бути чистим і доповнювати основний стиль.

Не менш важливо, щоб одяг був комфортним. Аби відчувати себе впевнено, не рекомендується на співбесіду вдягати зовсім новий одяг, не розношене взуття. Ситуація, коли ви вперше знайомитесь з роботодавцем, і так доволі стресова. А якщо додати ще й дискомфорт від незручного одягу, отримаєте напруженість, знервованість, відсутність концентрації та невпевненість в собі. Уявіть ситуацію, коли менеджер задає вам питання, а ви замість того, щоб сконцентруватися і думати над відповіддю, маєте лише думки про те, що вам незручно. Ефективність такої зустрічі буде дорівнювати нулю. Навряд чи вас запросять на повторну співбесіду.

Сьогодні в умовах гострої епідеміологічної ситуації більшість співбесід проходить дистанційно – за допомогою сучасних каналів зв'язку: Skype, Facebook, Viber, Telegram тощо. Комфортна домашня обстановка дещо знімає тривожність, проте можливість залишатися в домашніх умовах не означає, що не треба докладати зусиль. Не можна проходити співбесіду у розтягнутому светрі, нижній білизні, тренувальному одязі. Вимоги до зовнішнього вигляду залишаються незмінними. Будьте готові до відео конференції, пам’ятайте що в кадрі буде видно принаймні верхню частину тіла. Підберіть світлу блузку, футболку або джемпер, додайте відповідні аксесуари. Не забудьте про акуратну зачіску.

Пам’ятайте, що запрошення на співбесіду ще не є гарантією отримання роботи. Недостатньо просто прийти на зустріч з HR-фахівцем, треба ще й справити враження на роботодавця.

Вакансии дня