Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні

Сельское хозяйство

Вакансии компании
СЕРГІЙ КЛІШИН
Директор бізнес-підрозділу Насіння
Syngenta
ОЛЕНА КОВАЛЕНКО
HR директорка
Syngenta
МАКСИМ СОЛОВЙОВ
Комерційний директор
Syngenta
«Команда на мільйон», - так відповів Сергій Клішин, директор бізнес-підрозділу Насіння Syngenta в Україні, коли ми запитали його, що допомагає компанії вже багато років поспіль залишатись світовим лідером у виробництві ЗЗР та насіння і досягати дійсно зіркових результатів. Ми поспілкувались з Сергієм, Оленою Коваленко, HR директоркою, та Максимом Соловйовим, комерційним директором, щоб поговорити про плани і пріоритети Syngenta в Україні та перспективи всієї аграрної галузі.
Що собою являє Syngenta в Україні як роботодавець: скільки робочих місць ви надаєте, в яких містах, які спеціалісти можуть у вас працевлаштуватися?
Syngenta в Україні — найпривабливіший роботодавець агрохімічної галузі, згідно останніх досліджень та рейтингів, а саме Randstad Employer Brand Research, Україна-2020, а також рейтингу роботодавців України 2019-2020 від grc.ua. Ці досягнення були б неможливі без людей, які працюють в нашій команді по всій Україні та на сьогодні налічують більше 600 фахівців різних галузей: продажів, маркетологів, науковців, спеціалістів CRM-систем, Digital – агро, логістів, агрономів, експертів з захисту рослин, наукових фахівців та фахівців лабораторних досліджень та багато інших. Наші активи представлені на Півдні, Заході, Сході та Центральній частині України. Ми багато інвестуємо в науку, тому відкрили 4 сучасних діагностичні центри, де проводяться дослідження рослинного та насіннєвого матеріалу, 2 науково-дослідницькі станції, на яких закладаються експериментальні програми з вирощування різних сортів та гібридів, Інститут захисту насіння, станція з селекції насіння кукурудзи й соняшнику, завод Maїsadour.

Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
/

Сергію, уже більше року ви очолюєте новостворений бізнес-підрозділ Насіння. Якими успіхами підрозділу ви пишаєтесь найбільше, які цілі ставите перед собою на майбутнє (півроку-рік)?
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
За цей рік ми встановили рекорд у компанії — забезпечили 2,3 млн га насінням соняшнику, яке висіяли українські господарства і суттєво покращили ситуацію в продовольчій безпеці країни. Цілі — як мінімум не знижувати обсяги, а тільки долати мільйонні показники. «Команда на мільйон» — саме така мотивуюча назва асоціюється з моєю командою, яка допомагає досягненню зіркових результатів.
Про роботу в аграрній сфері існує багато міфів та стереотипів. Мовляв, це досить консервативна сфера, де не варто розраховувати на високотехнологічні рішення чи завдання, які потребують, наприклад, креативності. Та й кар’єрний шлях досить обмежений. Чи могли б ви спростувати ці міфи?
Syngenta — це про сучасні біотехнології, про інноваційне ведення аграрного бізнесу, найкращі практики лідерства та розвиток експертів.Ми постійно працюємо над тим, щоб колеги розкривали свій потенціал, навчалися, отримували нові компетенції та необхідні навички. Менторство й розвиток талантів допомагають внутрішній ротації та дають можливість професійного розвитку і кар’єрного росту, які є пріоритетом у нашій компанії. Зокрема, в рамках трансформації та стратегії розвитку призначений новим комерційним директором Максим Соловйов, який більше 4 років займав керівні посади в Syngenta.
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні«Вважаю, політику компанії щодо підтримки та розвитку талантів унікальною. Розкриття потенціалу, надання можливостей пізнавати свої сильні сторони, компетенції, а головне довіра та впевненість в реалізації потенціалу кожного фахівця – це відмінна якість компанії. Впевнений, що стратегія Syngenta щодо мотивації талантів за допомогою внутрішніх ротацій, нарощування власного пула експертів отримає лише позитивні результати, поліпшення бізнес-клімату, внутрішнього організаційного розвитку та нарощування компетенцій в рамках компанії та нашої внутрішньої професійної експертизи».
Максим Соловйов, комерційний директор
До речі, лише за останні два роки понад 100 наших працівників отримали підвищення та ротацію в компанії як в Україні, так і в інших країнах, де представлена Syngenta.
Syngenta постійно працює над науковими дослідженнями. Наші інвестиції в агротехніку, обладнання, інновації суттєві. Це допомагає вирішувати питання, направлені на розвиток сталого ведення сільського господарства, подолання проблем продовольчої безпеки, підвищення біорозмаїття та просування принципів й новітніх практик безпечного використання ресурсів та підвищення їх потенціалу
З якими ще викликами вам, як роботодавцю, доводиться мати справу? Чи є серед них проблема трудової міграції, про яку так багато пишуть? Якщо так, то як саме ви протидієте відтоку робочої сили з країни?
Ми працюємо над тим, щоб зацікавити молодь та кваліфікованих фахівців залишатися в Україні й розвивати її аграрний потенціал. Syngenta надає можливість отримувати цікавий досвід, працювати з науковцями в експериментальних проєктах, мати вплив на глобальні світові процеси, як-от подолання проблем, пов’язаних з недостатньою кількістю продовольчих ресурсів, вирішувати проблеми деградації земель, сприяти підвищенню біорізноманіття тощо. Кожен відчуває свій вплив та значущість. Крім цього, компанія зарекомендувала себе як соціально-відповідальна насамперед по відношенню до власних співробітників, місцевих громад, вищі навчальні заклади та школи. Ми піклуємося не тільки про найкращі умови роботи в офісах та дистанційні робочі місця, а й про здоровий баланс та відпочинок співробітників та їх близьких, формуємо соціально орієнтовану корпоративну культуру та активне корпоративне життя де має місце проявам і ефективності експерта, і талантам, особистим інтересам кожної особистості. Кожного літа ми ходимо в похід, влаштовуємо сплави, проводимо літнє та зимове дитячі свята, зустрічаємо Новий рік, організовуємо різні челенджі, вітаємо колег із днем народження та професійними святами. Нам важливо, щоб кожен співробітник відчував себе щасливим.
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Які напрями HR-стратегії є ключовими для Syngenta в Україні?
Одним із напрямів та принципів культури й нашої стратегії є залученість та ефективність співробітників, що допомагає їм розкривати власний потенціал. Ми прагнемо визначити й відзначити ті досягнення працівників, які складають основу успіху компанії. Наприклад, кожен працівник разом зі своїм керівником на початку року планує індивідуальний розвиток на певний період на основі моделі лідерських компетенцій з урахуванням проєктів і завдань, які стоять перед співробітником та які він ініціює, вважає цікавими та цінними. Це все є можливим завдяки постійному і конструктивному діалогові Pause2Talk, оскільки в компанії запроваджена гнучка система управління цілями. Залученість полягає в тому, що в нас багато кросфункціональних команд, які допомагають одна одній, вирішують питання нестандартними способами і мають різні підходи та різну думку. І, що дуже важливо, це сприяє підтримувати залученість колег у різні соціальні проєкти, в тому числі освітні. Ще одним напрямом нашої стратегії є залучення кращих кадрів, унікальних єкспертів, талантів та розвиток лідерських навичок керівників. Окрім навчання та розвитку професійних якостей, ми дбаємо про інші сфери та софт-скілс. Приміром, створений «Лідерський клуб» — це платформа, яка надає змогу розвивати свої лідерські навички, обмінюватися знаннями й досвідом, дізнаватися більше про побудову ефективної команди, плідну комунікацію з колегами та клієнтами, про вміння домовлятися і приймати виважені рішення. Більше 80 керівників є активними членами Клубу.
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Сергію, ми читали, що одним з пріоритетних напрямів для вас є розвиток політики Diversity & Inclusion в компанії? Чому ви вважаєте цей напрям важливим та які конкретні кроки було зроблено для його реалізації?
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Для компанії, яка представлена в 90 країнах та має більше ніж 28 000 співробітників по всьому світі, працювати за політики Diversity & Inclusion — must have. А формувати ці принципи в Україні також надзвичайно важливо, оскільки світ глобалізується, немає кордонів, немає бар’єрів та перепон, щоб очолити керівну посаду, чи стати менеджеркою з агрономії. В моїй команді, наприклад, є керівниця одного з регіонів, яка досягає дуже високих показників. У нашій компанії ми також проти ейджизму, свідченням чого є наші команди, члени яких досить різні за віком. У нас можуть працювати як студенти, так і люди більш елегантного віку й передавати знання та навички один одному. Зокрема, наймолодшому фахівцеві в нашій компанії 22, а найстаршому 66 років, а показник співвідношення кількості чоловіків та жінок уже близько 50 на 50.
Як пандемія та коронакриза вплинули на Syngenta в Україні: на її бізнес-цілі, організацію роботи, кадрову політику?
Передусім дуже важливим із того, що було зроблено на старті карантину, є антикризовий план дій, який розробила команда представників різних департаментів з урахуванням всіх потреб та специфіки роботи. Ми одразу впровадили гнучкий робочий графік, перевели 30 % бізнес-процесів в онлайн-режим. Максимальна кількість співробітників працювали в дистанційному режимі. Не важливо, на якій посаді працює співробітник, кожен мав можливість за потреби діставатися офісу на корпоративному таксі за рахунок компанії. Криза не спричинила скорочення, навпаки, було заплановано збільшення штату в усіх регіонах нашої присутності, йдеться про понад 100 нових працівників. У період карантину відбувалися штатні зміни, перегляд заробітних плат та підвищення, ротація. Що ж стосується процесів, то ми стали ще активніше рухатися в напрямі максимального онлайн-документообігу. Зараз ми ще працюємо над цим питанням, однак розуміємо, що це наступний процес, який ми повинні пришвидшити та запровадити в компанії. Прийом нових співробітників, онбордінг та адаптація повністю переведені в онлайн-режим. Також кожен співробітник має можливість навчатися за допомогою нашої внутрішньої системи LMS (освітня платформа компанії), на якій зібрані всі внутрішні політики, тренінги та освітні програми.

Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
/

За нашими спостереженнями, останнім часом відчутно зросла увага до програм, які реалізує бізнес у рамках своєї корпоративної соціальної відповідальності. Що в цьому напрямі робить Syngenta в Україні?
Принципи і цінності Syngenta змінюють уявлення людей про сільське господарство і покращує якість життя. Тому корпоративна соціальна відповідальність є однією з ключових у діяльності компанії вже багато років. З-поміж особливих та пріоритетних напрямів КСВ-політики Syngenta — фокус на дбайливе ставлення до людей: наших співробітників, клієнтів, дітей і молоді та й загалом населення громад. Під час карантину Syngenta не зупинила проєкти освітнього спрямування, благодійності та спонсорства, які визначені важливим напрямом корпоративної культури та соціальної відповідальності компанії. Цієї зими Syngenta стартувала з новітнім освітнім проєктом Generation A, який націлений на співпрацю з університетами та розвиток талановитої аграрної молоді. Також Syngenta стала срібним партнером проєкту «Агрокебети он-лайн», старт якої відбудеться у вересні. Ми вже готуємо багато цікавих тем, які наші лектори презентують студентам. Багато років ми підтримуємо Науковий еколого-натуралістичний центр для дітей та молоді. На базі НЕНЦ діти мають можливість ставити експерименти на наших гібридах овочевих культур. А в одній з аудиторій Центру Syngenta профінансувала сучасний ремонт, меблі та необхідне обладнання для навчання дітей. Ми підтримуємо внутрішнє соціальне волонтерство й тимбілдинг, активність у яких допомагає різним дитячим закладам, притулкам тварин, геріатричним закладам та поліпшує інфраструктуру.

Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
/

Олено, цього року Syngenta в Україні стала експертним партнером Премії HR-бренд 2020, а ви увійшли до складу журі заходу. Розкажіть, будь ласка, що особисто для вас буде головними критеріями при оцінці проєктів номінантів?
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Я вважаю, що кожна з компаній-номінантів заслуговує на визнання, оскільки цей рік як ніколи показав, який український бізнес відповідальний, як допомагає всій країні, які завзяті люди працюють і які структуровані, проактивні, талановиті керівники стоять на чолі та злагоджено управляють командами. Мені здається, переважна більшість HR-керівників стали тим драйвером, який мотивував, підтримував та надихав команди компаній. Для мене особливим критерієм стануть обличчя і люди, які представляють HR-бренд компаній та проєкти, і, певно, потенціал початих цього року ініціатив та їх довгострокова життєстійкість, практична цінність для бізнесу, людей та клієнтів
Які ваші прогнози щодо майбутнього аграрної сфери, зокрема професій, які в ній з’являться за 5–10–15 років?
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні
Сьогоденні процеси глобалізації, автоматизації та постійне зростання конкуренції потребують нових рішень, розвитку професій майбутнього, таких як сіті-фермер, агроном-генетик, агроінженер, біохакер тощо. В Syngenta в Україні вже задіяні спеціалісти, про яких ще 3–5 років тому ніхто не чув. У таких умовах цінуються та зростає попит на фахівців-кліматологів, фахівців з рослинництва, агроспеціалістів зі знаннями в сфері IT та біотехнологій, а також з розвинутими комунікаційними навичками, софт-скілами, системним мисленням та клієнтоорієнтованістю. В Syngenta потужно використовують в роботі цифрові рішення, які впроваджуються в аграрну сферу. Як коментувала вище, безпілотні технології досліджень, відстежень, розробка нових гібридів — це все вже є в нас. Серед наших партнерів – фермерських господарств, є такі, хто використовує штучний інтелект та роботизацію на виробництві. Можемо сказати, що ми змінюємо уявлення про агросферу, шукаємо та залучаємо таланти, які поділяють наші підходи та цінності.
І наостанок: робота в Syngenta в Україні це —
потужна команда однодумців, люблячих свою справу та людей для яких працюють, спрямована на розкриття потенціалу людей, рослин і аграрних ресурсів нашої країни.
Про лідерство на агроринку та об’єднання талантів, - інтерв’ю з Syngenta в Україні